Kiho Tiedotteet logo

Kiho tiedotteet

Takaisin hallintaliittymään Tilaa päivitykset

Aiheet

  • Kaikki artikkelit
  • Työaika
  • Tehtävät
  • Kalustonhallinta
  • Laskutus
  • Integraatiot
  • Mobiili
  • Julkaisu
  • Parannus
  • Häiriö
  • Muu
  • Huoltokatko

Jump to Month

  • November 2025
  • October 2025
  • September 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
Release notes byAnnounceKit

Luo oma ilmaiseksi!

Häiriö
vuosi sitten

Palvelussa ilmennyt häiriötilanne 29.1 klo 00:00 - 12:00 aikana

Sunnuntaina 28.1.2024 (21:00 - 00:00) pidetty huoltokatko aiheutti ongelman, jossa osalla asiakkaista näkyi vanhentuneita tietoja järjestelmässä.

Ongelman kuvaus: Kiho käyttää palveluiden jatkuvuuden ja saatavuuden takaamiseksi kahdennettua tietokantaa, joiden tiedot pidetään synkronoituna reaaliajassa. Päivityksen yhteydessä vaihdoimme käytäntöjemme mukaisesti päätietokannan toiseen. Tämän jälkeen havaitsimme asiakaspalautteen perusteella, että muun muassa osa vuoden 2023 myyntilaskutuksen tiedoista Kihossa näyttivät vanhentuneilta.

Selvitys: Ongelmaa selvitettäessä huomasimme, että toisen tietokantapalvelimen tiedot eivät olleet täysin synkronoituneet, jolloin tiedot eivät olleen ajantasalla. Suurin osa puutteellisista tiedoista oli myyntilaskutus-osion puolella.

Korjaus: Järjestelmä muutettiin käyttämään takaisin tietokantaa, jota käytettiin ennen 28.1 tehtyä huoltokatkoa. Tietokanta pitää sisällään sekä hävinneet tiedot, että huoltokatkon jälkeen tulleet tiedot. Häiriötilanteessa ei täten tapahtunut tietojen häviämistä, mutta 29.1 00:00 - 29.1 12:00 aikana Kihossa saattoi näkyä vanhentunutta tietoa.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutunutta haittaa.

Jos teillä on kysyttävää tai tarvitsette lisätietoja, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Terveisin,
Kiho Asiakaspalvelu
p. 010 411 7740 (ark. 9-15)
(puhelun hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)
tuki@kiho.fi