Salasanan vaihto käyttäjälle muuttuu
Salasanojen hallinta Kihossa muuttuu tietoturvallisemmaksi. Jatkossa pääkäyttäjä ei enää voi vaihtaa käyttäjän salasanaa, vaan tämän on tehtävä se itse, mikäli salasana on unohtunut.
Uuden käyttäjän lisääminen
Uuden käyttäjän luonti toimii kuten ennenkin, mutta tärkeä huomioitava seikka on, että käyttäjän sähköpostiosoitteen oletetaan jatkossa olevan uniikki. Mikäli sama sähköpostiosoite on käytössä useammalla kuin yhdellä käyttäjällä, ei salasanan vaihtolinkkiä voida lähettää.
Salasana unohtunut
Pääkäyttäjä ei enää voi vaihtaa käyttäjän salasanaa hallintaliittymässä ja lähettää uutta salasanaa sähköpostiin, vaan käyttäjän on tehtävä pyyntö itse.
"Unohditko salasanasi?"-linkki löytyy kirjautumissivulta.
Käyttäjä ohjataan syöttämään joko sähköpostiosoitteensa tai käyttäjätunnuksensa.
Vaihtolinkki lähtee käyttäjän sähköpostiin, mikäli käyttäjällä on uniikki sähköposti. Mikäli sama sähköpostiosoite on käytössä useammalla kuin yhdellä käyttäjällä, ei salanan vaihtolinkkiä voida lähettää.
Linkkiä klikkaamalla käyttäjä pääsee syöttämään uuden salasanan.
Mobiilitunnukset
Mobiilitunnusten hallinta ja lähetys hallintaliittymästä toimii kuten ennenkin, joten pääkäyttäjä voi halutessaan vaihtaa ne suoraan hallintaliittymässä. Tietoturvallisempaa mobiiliin kirjautumista varten suositellaan kuitenkin salasanalla kirjautumista mobiilitunnusten sijaan.
Terveisin,
Kiho Asiakaspalvelu
p. 010 411 7740 (ark. 9-11 ja 13-15)
(puhelun hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)
tuki@kiho.fi