Tehtäville voi jatkossa lisätä uusia resursseja muuttamatta aiempien resurssien tilaa.
OmaKihon Tehtävät-osioon julkaistaan viikolla 41 muutoksia, jotka parantavat tehtävien käytettävyyttä. Uudistusten myötä tehtävien muokkausnäkymän "Resurssit ja aikataulut" -välilehdellä voidaan määrittää tehtävän tila resurssikohtaisesti. Tämä mahdollistaa käytännössä sen, että olemassaolevalle tehtävälle voidaan lisätä uusia resursseja muuttamatta tehtävän aiempien resurssien tilaa. Samassa yhteydessä julkaistaan myös pari muuta pienempää käytettävyysparannusta, niistä lisää tiedotteen lopussa.
"Aseta uuden resurssin tila" -valitsin.
"Aseta uuden resurssin tila" -valitsimella valitaan, mihin tilaan tehtävä asetetaan lisättäville resursseille. Kyseisellä valitsimella voidaan myös muuttaa kaikkien uusien resurssien tilaa kerralla.
Resurssikohtainen "Tila"-valitsin.
Tehtävälle lisättävän resurssin yhteyteen on lisätty uusi "Tila"-valitsin, jolla voidaan määrittää, mihin tilaan tehtävä menee ko. resurssilla, kun tehtävä tallennetaan. Tehtävälle jo aiemmin lisättyjen resurssien tilaa ei voi muuttaa tehtävien muokkausnäkymässä, vaan niitä voidaan muuttaa totuttuun tapaan tehtävän yhteenvetonäkymässä.
Tehtävän tallennuksen vahvistusnäkymässä ei tarvitse enää valita tilaa.
Tehtävän tallennuksen yhteydessä näytettävässä vahvistusnäkymässä ei jatkossa ole enää tilavalitsinta ollenkaan, vaan vahvistusnäkymässä näytetään tehtävien eri resurssien tila tallennuksen jälkeen. Tämä mahdollistaa siis mm. sen, että jos tehtävä on jo osalla resursseista vaikkapa tilassa "Valmis", niin tallennuksen yhteydessä nämä tilat eivät muutu. Resurssien tilat näytetään vahvistusnäkymän resurssiluettelossa.
Muita pieniä käytettävyysparannuksia
Kun jatkossa tehtävän muokkausnäkymästä poistutaan tallentamalla tehtävä tai palaamalla ylälaidan nuolipainikkeesta takaisin, siirrytään suoraan tehtävän yhteenvetonäkymään. Tämä helpottaa erityisesti muokatun tehtävän tietojen tarkistamista tallennuksen jälkeen.
Tehtävän yhteenvetonäkymän "Lomakkeet"-painike poistuu näkymän ylälaidasta, jotta tehtävän "hallintatoiminnot" ovat selkeämmin omana ryhmänään. "Lomakkeet"-painike on korvattu uudella pudotusvalikolla näkymän alalaidassa, johon listataan tehtävälle liitetyt lomakkeet.
Terveisin,
Kiho Asiakaspalvelu
p. 010 411 7740 (ark. 8-16)
(puhelun hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)
tuki@kiho.fi